آموزش مسواک زدن دندان سگ

اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ
اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ
سپتامبر 5, 2021
برس و باز کردن گره موی سگ
برس و باز کردن گره موی سگ
سپتامبر 5, 2021
نمایش همه
آموزش مسواک زدن دندان سگ

آموزش مسواک زدن دندان سگ

آموزش مسواک زدن دندان سگ

تمیز کردن دندان های سگ

تمیز نگه داشتن دندان های سگ امری مهم محسوب می شود ، زیرا نادیده گرفتن این امر می تواند منجر به ایجاد پلاک و بیماری های دندانی شود. بیماری دندانی در سگها بسیار شایع است و می تواند بسیار ناراحت کننده باشد .

قبل از شروع به تمیز کردن دندان های سگ خود ، همیشه بهتر است از دامپزشک خود بخواهید که بهترین راه را برای این کار به شما نشان دهد و آموزش مسواک دندتن سگ را فرا بگیرید . نژادهای مختلف ترازهای مختلف فک و نحوه برخورد دندان ها را نشان می دهند. از وقتی توله سگ هستند آموزش مسواک دندان سگ را بیاموزید و شروع به تمیز کردن دندان ها کنید و هر روز دندان های آنها را مسواک بزنید تا به آن عادت کنند.

دندان های شکسته

وقتی سگ شما قطعه بزرگی از مواد جامد مانند استخوان یا سنگ بزرگ را می جود ، ممکن است دندان ها شکسته شوند. اگر هنگام جویدن آن ناله می کنند ، در دهان پنجه می زنند ، خون در بزاق آنها جاری می شود یا از خوردن غذا امتناع می کنند ، لطفاً بلافاصله به دامپزشک مراجعه کنید.

تغذیه استخوان برای سگ شما

تغذیه استخوان ها بحث برانگیز است. اگرچه استخوان های خام و گوشتی ممکن است برای سگ شما خوشمزه باشد و به تمیز کردن دندان ها کمک کند ، اما می تواند خطرناک باشد. استخوان ها می توانند باعث شکستگی دندان در برخی از سگهایی شوند که ممکن است “پر انرژی” غذا بخورند و باعث یبوست شوند . دندان های سگ شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. سگها از دندان خود به غیر از غذا خوردن استفاده های دیگری نیز می کنند. آنها از دهان خود برای بازی ، کاوش و چشیدن بسیاری از محیط های اطراف خود نیز استفاده می کنند. بنابراین اگر از دندان های سگ شما به درستی مراقبت نشود ، می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

اگر دندان های سگ به طور مرتب تمیز نشوند ، پلاک ایجاد شده و به تارتار تبدیل می شود. که یک ظاهر جامد ، قهوه ای و سفت دارد و می تواند منجر به التهاب و حساسیت شود . همچنین می تواند باعث التهاب لثه و بیماری لثه شود.

آموزش مسواک زدن دندان سگ

مانند بسیاری از امور زندگی ، پیشگیری بهتر از درمان است. می توانید با مسواک زدن روزانه دندان های سگ خود با مسواک و خمیر دندان مخصوص سگ شروع کنید از خمیردندان انسانی استفاده نکنید زیرا حاوی مواد شیمیایی است که می تواند برای سگ ها سمی باشد . آموزش مسواک دندان سگ و رژیم غذایی مناسب تاثیری در کاهش پلاک دارد.

نحوه و آموزش مسواک زدن دندان های سگ

برای شروع آموزش مسواک دندان سگ ، زمانی را انتخاب کنید که سگ شما راحت و آرام باشد ، آن را به آرامی انجام دهید ، زمان مسواک زدن را کوتاه نگه دارید . گونه سگ خود را به آرامی به جلو و عقب لمس کنید تا عادت کند که دست شما در دهان آنها قرار دارد. شما باید این کار را برای دو تا سه روز اول قبل از ادامه مرحله بعدی انجام دهید. خمیر دندان را روی انگشت خود قرار دهید و اجازه دهید سگ شما آن را لیس بزند. بعد از اینکه سگ شما نشان داد که از خمیر دندان لذت می برد ، شروع به حرکت انگشت خود کنید اگر سگ شما راحت است به شما اجازه می دهد این کار را انجام دهید ، پس از چند روز ، می توانید مسواک را معرفی کرده و به سگ خود اجازه دهید مسواک را با خمیر دندان سگ لیس بزند در آموزش مسواک دندان سگ به آرامی شروع کنید ؛ با هدف قرار دادن دندانهای جلویی ابتدا باید حرکات دور ملایمی انجام دهید و مرتباً توقف کنید تا اجازه دهید مسواک را لیس بزنند .

بعد از چند هفته شما باید بتوانید دندان های سگ خود را به آرامی و بدون هیچ سر و صدا مسواک کنید. اگر می توانید سعی کنید مسواک زدن را در جایی که دندان ها با لثه برخورد می کنند متمرکز کنید. اگر سگ مسن تری دارید ، ناامید نشوید ، زمان بیشتری طول می کشد ، اما می توانید به آنها آموزش دهید تا مسواک زدن را بپذیرند

مشاوره و هماهنگی