بهداشت دهان و دندان گربه

برس و باز کردن گره موی سگ
برس و باز کردن گره موی سگ
سپتامبر 5, 2021
قیمت آرایش حیوانات خانگی
قیمت آرایش حیوانات خانگی
اکتبر 7, 2021
نمایش همه
بهداشت دهان و دندان گربه

بهداشت دهان و دندان گربه

بهداشت دهان و دندان گربه

برای گربه ها که گوشت خوار هستند بهداشت دهان و دندان گربه و دندانهای سالم فوق العاده مهم هستند. افرادی که زمان زیادی را با گربه ها می گذرانند متوجه می شوند که گربه ها تقریبا غذا را میبلعند و زیاد نمی جوند . به عنوان گوشتخواران ، گربه ها تکامل یافته اند تا مجموعه ای از دندان های نوک تیز خود را برای خرد کردن طعمه خود استفاده کنند. هنگامی که گربه شما ناگت های کوچک یا سایر فرم های غذایی را می خورد ، آنها را با جویدن کمی به طور کامل می بلعد. بنابراین ، گربه هایی که غذای خرده ، کنسرو و حتی خام می خورند ، برای بهداشت دهان و دندان گربه و جلوگیری از بیماری پریودنتال به کمک دندانپزشکی نیاز دارند. در حالی که مسواک زدن بهترین راه برای بهداشت دهان و دندان گربه است ، مواد افزودنی و جویدن دندان نیز می تواند شانس بیماری پریودنتال را کاهش دهد.

چرا صاحبان گربه ها باید به بهداشت دهان و دندان گربه اهمیت دهند ؟ در حالی که ممکن است به دلایل زیبایی به یک لبخند سفید و روشن اهمیت دهیم ، گربه شما احتمالاً نگران ظاهر خود در عکس سلفی نیست. اما بیماری پریودنتال فقط مربوط به دندان های گربه شما نیست . همچنین می تواند راه را برای بیماری های دیگر باز کند زیرا التهاب روی سایر بدن گربه شما تأثیر می گذارد.

بیماری دندانی کنترل نشده می تواند اندام های داخلی ضروری از جمله قلب و کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد. التهابی که از دهان گربه شروع می شود می تواند به سرعت منجر به مشکلات سیستمیک شود که می تواند مبارزه با بیماری ها را برای گربه دشوارتر کند. بنابراین بهداشت دهان و دندان گربه امری ضروری می باشد .

مطالعات نشان می دهد که سلامت بد دندان با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها ارتباط دارد. گربه شما نیز بدون مراقبت مناسب و بهداشت دهان و دندان گربه ، در معرض بیماری های قلبی ، بیماری های ریوی ، دیابت ، مشکلات گوارشی و بیماری های کلیوی قرار می گیرد. بیماری پریودنتال همچنین منجر به از دست دادن استخوان در طول زمان می شود که می تواند فک گربه شما را حتی ظریف تر کند. و بدون مراقبت منظم و بهداشت دهان و دندان گربه شما ممکن است دندان های خود را از دست بدهد ، دچار بیماری لثه یا ایجاد آبسه های دردناک شود .

اگر متوجه شدید که گربه شما در خوردن غذا دچار مشکل است یا آب دهانش زیاد می شود ، ممکن است گربه شما این وضعیت دردناک را داشته باشد. تحلیل دندان چیزی است که نیاز به کمک دامپزشکان شما دارد ، حتی اگر علت دقیق آن ناشناخته باشد. درمان اغلب شامل برداشتن دندان هایی است که باعث درد گربه شما می شوند ، بنابراین بهداشت دهان و دندان گربه از اهمیت بالایی برخوردار است . بسیاری از خمیردندان ها با آنزیم ها فرموله شده اند. این آنزیم ها یا به تجزیه مواد غذایی که باکتری ها می خورند یا تولید پراکسید هیدروژن کمک می کند که به ایجاد محیطی مناسب در دهان برای این باکتری ها کمک می کند. با این خمیر دندان ها به بهداشت دهان و دندان گربه خود رسیدگی کنید .

در مرحله بعدی برای بهداشت دهان و دندان گربه در صورت امکان ، به دنبال مکمل هایی باشید که به غذا اضافه می شوند و از افزودنی های آب بهداشتی دندان خودداری کنید مگر اینکه گربه شما آنها را دوست داشته باشد. بسیاری از گربه ها از افزودنی های آب خوششان نمی آید و ممکن است به طور کلی از نوشیدن اجتناب کنند.

مشاوره و هماهنگی