آرایش حیوانات خانگی

آموزش آرایش حیوانات
آموزش آرایش حیوانات
ژانویه 20, 2021
آموزش اصلاح سگ
آموزش اصلاح سگ
ژانویه 29, 2021
نمایش همه
آرایش حیوانات خانگی

آرایش حیوانات خانگی

آرایش حیوانات خانگی

آرایش حیوانات خانگی شما می تواند در زیبایی آنها تاثیر به سزایی داشته باشد. کوتاه کردن موها و ناخن ها به سلامتی آنها بسیار کمک میکند. با رویش موهای حیوانات خانگی مانند آرایش حیوانات خانگی سگ و گربه ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند گره خوردن موها، ایجاد شپش و یا بیماری های واگیردار پوستی شود. مثلا سرعت رویش مو در یکسری از نژادهای سگ ها به قدری زیاد است که روی چشمان آنها می افتد و دید آنها را کم میکند پس باید به طور مرتب با آرایش حیوانات خانگی حرفه ای موهای آن ها را کوتاه کرد.

آرایش و شسشوی حیوانات خانگی

یکی از موارد بهداشت حیوان خانگی شستشو و آرایش حیوانات خانگی است ،شستشوی سگ ها و گربه ها معمولا کار سختی نیست اما اگر خودتان تمایل به انجام آرایش حیوانات خانگی را ندارید می توانید زمانی که آن ها را برای اصلاح به آرایشگاه می برید کار شستشو را هم در همان جا انجام دهید. بسیاری از حیوانات از شستشو و آب ترس دارند البته ترس آرایش حیوانات خانگی به مقدارتربیت پذیری آن حیوان بستگی دارد.

این ترس در آرایش حیوانات خانگی نیز می تواند اتفاق بیا فتد و اگر حیوان خانگی خود را به خوبی خشک نکند و بدن حیوان دارای نم باشد با حرکت کردن درجاهای کثیف و آلوده تمامی آن کثیفی را به خود جذب می کند.

آرایش حیوانات خانگی

آرایش حیوانات خانگی

نظافت حیوانات خانگی

دیگران این تصور غلط را دارند که آرایش حیوانات خانگی ضروری نیست و با این حال، این یک جنبه مهم از رفاه و سلامت کلی حیوان خانگی است که آرایش حیوانات خانگی برای کل خانواده نیز مهم است ولی شما نمی خواهید حیوان خانگی کثیف و بدبو شما روی مبل یا ملحفه های تمیز شما بپرد که به همین جهت با نظافت مناسب و آرایش حیوانات خانگی ، از شر ریزش، کک، کنه و شرایط مختلف سلامت خلاص خواهید شد و آرایش حیوانات خانگی صحیح چیزی بیش از داشتن یک حیوان خانگی بامزه است. با نظافت و آرایش حیوانات خانگی خود، با شرایط بالقوه ناسالم نیز مقابله خواهید کرد و همچنین به شما این امکان را می دهد که هر گونه شرایط یا بیماری زمینه ای را زود تشخیص دهید که بنابراین، شما می توانید حیوان خانگی خود را زودتر و موثرتر برای آرایش و نظافت همراه ببرید.

با این حال، بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی متوجه می شوند که آرایش حیوانات خانگی آنها از روند مناسبی که خوشایند حیوان باشد گذر نمی کند و اگر شما هم در چنین شرایطی هستید، باید به فکر ارسال حیوان خانگی خود به آرایشگر حرفه ای باشید که به عنوان عضوی از حیوانات خانواده شما، حیوان خانگی شما مطمئناً شایسته بهترین نظافت است و اگر حیوان خانگی جوانی دارید، فرآیند آرایش حیوانات خانگی را به بخش مهمی از یادگیری او تبدیل کنید و این به شما و حیوان خانگی تان با رسیدن به رشد مفید خواهد بود.

مزایای مهم مراقبت از حیوان خانگی

با بردن حیوان خانگی خود نزد یک آرایشگر حرفه ای، شما و حیوان خانگی تان از مزایای بسیاری برخوردار خواهید شد و آرایش حیوانات خانگی یکی از موثرترین راه ها برای تشخیص زودهنگام مشکلات سلامتی است که تشخیص زودهنگام اغلب منجر به یک روند درمانی آسان تر، کوتاه تر و موثرتر می شود. آرایش حیوانات خانگی به دنبال عفونت، توده، التهاب، ضایعات، بثورات و سایر مشکلات بهداشتی خواهد بود که برای یک صاحب حیوان خانگی معمولی آسان است که چنین مشکلاتی را از دست بدهد. نظافت، بهداشت و آرایش حیوانات خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه همچنین به معنای قرار دادن حیوان خانگی خود در رژیم غذایی مناسب، مراجعه منظم به دامپزشک، ورزش منظم و مراقبت خوب از دندان است. اگر می خواهید رفیق گربه سان یا سگ تان خز و کت سالمی داشته باشد، باید مرتبا او را برای آرایش حیوانات خانگی ببرید و شما نمی توانید انتظار داشته باشید که حیوان خانگی شما به حمام بپرد و کار خود را تا آنجا که می توانید انجام دهد که حتی لازم نیست حیوان خانگی خود را حمام معمولی بدهید.

هر صاحب حیوان خانگی با تجربه ای به شما خواهد گفت که آرایش حیوانات خانگی شما برای او بسیار مفید است که همچنین پیوند شما را تقویت می کند، علاوه بر کمک به جلوگیری از تشک در خز او می باشد که تشک می تواند باعث خراشیدگی و زخم شود، علاوه بر این که موهای حیوان خانگی شما را گره می زند، که باعث درد و ناراحتی او می شود. همچنین آرایش حیوانات خانگی و نظافت آن ها، می تواند به جلوگیری از درد مفاصل کمک کند.

البته یکی از مهم ترین بخش های آرایش حیوانات خانگی ، مراقبت از ناخن های حیوان خانگی شماست که حیوان خانگی شما ممکن است در نتیجه ناخن های کوتاه نشده دچار درد مفاصل شود و این به این دلیل است که او باید با پاهای نامرتب راه برود  که این یک مشکل رایج در سگ ها است. کوتاه کردن ناخن های حیوان  خانگی در روند آرایش حیوانات خانگی از فر شدن او جلوگیری می کند و البته همچنین از ورود میکروب ها به آنجا جلوگیری می کند.

آرایش حیوانات خانگی

آرایش حیوانات خانگی رفتار مثبت آن ها را تشویق می کند و این یکی از مهمترین مزایای نظافت منظم و آرایش حیوانات خانگی است و اگر به طور منظم حیوان خانگی خود را نظافت کنید، بر سلامت روان او تأثیر مثبت خواهد گذاشت. وجود یک حیوان خانگی خوش بو و خوش‌بو لذت بخش است و تقویت مثبتی که حیوان خانگی شما از مردم دریافت می کند، بر وضعیت روانی او تأثیر می گذارد، که رفتار او را نیز بهبود می بخشد و این موضوع یکی از مهمترین اثرات آرایش حیوانات خانگی می باشد. البته شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد آرایش حیوانات خانگی ، از کلینیک های مربوطه اطلاعات بگیرید.

آرایش حیوانات خانگی بخش مهمی از مراقبت از حیوانات است و به بیشتر حیوانات می توان آموزش داد که از نظافت در هر سنی لذت ببرند که آرایش حیوانات خانگی به شکل منظم به شما کمک می کند تا روابط سالمی با حیوانات خانگی خود ایجاد و حفظ کنید و مهارت های رهبری ملایم را تمرین کنید. یکی دیگر از مزایای آرایش حیوانات خانگی این است که ممکن است متوجه یک تغییر فیزیکی شوید که نیاز به مراقبت پزشکی دارد، چیزی که اگر حیوان خانگی خود را نظافت نمی ‌کردید، ممکن بود واضح نبود و در صورت مشاهده هرگونه توده، برآمدگی یا درد، یک قرار ملاقات با دامپزشک خود برای معاینه تعیین کنید.

لوازم نظافت حیوانات خانگی

در اینجا برخی از لوازمی که ممکن است برای آرایش حیوانات خانگی نیاز داشته باشید آورده شده است که مثلا شامپوی که برای آرایش حیوانات خانگی شما مناسب است  و مثلا بچه گربه ها و توله سگ ها به شامپوی ملایم نیاز دارند؛ حیوانات خیلی جوان به محصولاتی عاری از آفت کش های خشن نیاز دارند؛ و بچه ها باید شامپوی مو خوره برای روند نظافت و آرایش حیوانات خانگی داشته باشند. بعضی از ابزار نظافت و آرایش حیوانات خانگی مانند فنجان بزرگ یا سطل کوچک حاوی آب، برای ایجاد کف خوب است و توپ های پنبه ای، گوش پاک کن، محصولات کنترل انگل از دامپزشک خود در مورد آنچه در منطقه شما برای کک و کنه مورد نیاز است سوال کنید. شانه فلزی و قلم مو که سبک های زیادی آرایش حیوانات خانگی برای انتخاب وجود دارد. ناخن گیر نیز برای آرایش حیوانات خانگی  و نظافت آن ها بهترین اندازه را برای ناخن های حیوان خانگی خود بیابید و سوهان ناخن، پماد چشمی برای محافظت از چشم در برابر شامپو و مواد زائد در روند آرایش حیوانات خانگی استفاده می شود.

حالت دهنده یا نرم کننده که برای شانه کردن موهای بلند قبل از آبکشی نهایی در آرایش حیوانات خانگی عالی است و ضمیمه اسپری برای حمام آرایش حیوانات خانگی بسیار مفید برای شستشوی حیوان خانگی شما است و سشوار برای آرایش حیوانات خانگی مفید است، زیرا برخی از حیوانات می توانند به راحتی سرد شوند، اما مراقب باشید حیوان خانگی بیش از حد گرم نشود. مسواک و خمیر دندان حیوانات، قیچی ایمنی برای کوتاه کردن مو در مورد آرایش حیوانات خانگی بسیار کاربردی است و یک احتیاط در مورد قیچی کردن حیوان خانگی، اگر زمان آرایش حیوانات خانگی طبیعی حیوان خود را تغییر دهید، او به محافظت در برابر سرما و آفتاب نیاز دارد. حیوانات خانگی ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند و همچنین برخی از آرایش حیوانات خانگی به خوبی انجام نمی شود و بنابراین توصیه می کنم اگر می خواهید حیوان خانگی شما استایلی غیر طبیعی بپوشد، با یک آرایشگر حرفه ای آرایش حیوانات خانگی مشورت کنید.

فرآیند آرایش حیوانات خانگی را با لمس آرام تمام اعضای بدن حیوان شروع کنید که اگر قسمتی دردناک به نظر می رسد، توقف کرده و برای معاینه با دامپزشک خود قرار ملاقات بگذارید و اگر به نظر می رسد حیوان خانگی شما از لمس شما ناراحت است، به یاد داشته باشید که حیوانات با تکرار و تمجید تداعی های مثبت را یاد می گیرند. شما باید یک رهبر مهربان و ملایم باشید اما در نیت خود برای آرایش حیوانات خانگی ثابت قدم باشید و حیوان خانگی خود را به طور منظم نظافت کند که به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاوره با کارشناسان آرایش حیوانات خانگی ما تماس بگیرید.

 

مشاوره و هماهنگی