آموزش آرایش حیوانات

آرایش و اصلاح سگ
آرایش و اصلاح سگ
ژانویه 4, 2021
آرایش حیوانات خانگی
آرایش حیوانات خانگی
ژانویه 20, 2021
نمایش همه
آموزش آرایش حیوانات

آموزش آرایش حیوانات

آموزش آرایش حیوانات

خدمات آموزش آرایش حیوانات خانگی در پت لند 99 توسط مربی مجرب و بصورت تخصصی ارائه می گردد. آموزش آرایش حیوانات شامل موارد زیر می باشد.

+ اصلاح و کوتاهی موی انواع نژاد سگ و گربه (مدل عروسکی،ساده،بهداشتی) (ابزار اصلاح مخصوص پت، آرایشگر دوره دیده و مربی با تجربه آموزش آرایش حیوانات)
+ آموزش شستشوی روزانه و درمانی (ضد قارچ،انگل،جانور)
+ آموزش آرایش حیوانات و کوتاهی ناخن
+ خالی کردن کیسه مقعدی
+ آموزش تزریقات (واکسیناسیون)
+ آموزش آرایش حیوانات توسط مربی حرفه ای (با تجربه و تضمینی)

تمامی خدمات آموزش آرایش حیوانات توسط افراد با تجربه و بصورت تضمینی جهت رضایت و سهولت در انجام خدمات مشتریان گرامی در محل شما و با تعیین وقت انجام میگیرد.

بظور مثال آموزش آرایش حیوانات بخصوص بهداشت گوش در سگ‌ها شامل سه مرحله است. مرحله اول از بین بردن موهای زايد داخل گوش: برای این کار ما در آموزش آرایش حیوانات خانگی پت لند 99 از پودر مخصوص گوش پت استفاده می‌کنیم. این پودر با خاصیت بی حسی موضعی و سست کردن موها کمک می‌کند تا این پروسه راحت‌تر انجام شود.

امروزه نگهداری از حیوانات خانگی یکی از علایق مردم خصوصا” در شهرهای بزرگ محسوب می شود. با گسترش شهرنشینی و تمایل افراد به مراقبت از حیوانات خانگی، شغل های مرتبط با حیوانات نیز رونق زیادی پیدا کردند. همانطور که می دانیم بخشی از برنامه حفاظت از سلامت جسمی انسان، رعایت نکات بهداشتی می باشد که حیوانات خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین علاوه بر دامپزشکان، آرایشگران حیوانات خانگی نیز فعالیت خود را در این عرصه آغاز نمودند.

در نگاه نخست شاید آرایش و پیرایش حیوانات امری ضروری به نظر نرسد، اما با توجه به لزوم رعایت بهداشت، کوتاه کردن دوره ای موهای حیوان، شستشوی حرفه ای حیوانات با شوینده های مخصوص، رسیدگی به وضعیت دندان ها و کلیه امور بهداشتی مربوط به حیوانات، نیازمند بهره گیری از مهارت افراد خبره و متخصص در این زمینه است.

آرایش حیوانات، شامل شستشوی حیوان، کوتاه کردن موها، برس کشیدن، کوتاه کردن ناخن ها، مسواک زدن دندان های حیوان و اموری از این قبیل است. شغل آرایشگری حیوانات، یکی از مشاغل رو به رشد و پردرآمد با آینده ای روشن محسوب می شود.

با توجه به اینکه آرایش و پیرایش حیوانات امری تخصصی می باشد، آموزشگاهها و مراکز ارائه دهنده این خدمات، دوره های مهارتی ویژه ای را برای علاقه مندان آرایش حیوانات برگزار می کنند و مهارتهای لازم را به ایشان آموزش می دهند.

در آموزشگاههای آرایش حیوانات، تمامی امور مربوط به بهداشت حیوان و آرایش و پیرایش او به طور کامل به علاقه مندان و هنرجویان آموزش داده می شود و هنرجو می تواند پس از سپری کردن دوره و فراگیری مهارت های مورد نیاز، به راحتی وارد بازار کار مورد علاقه خود شده و از این طریق کسب درآمد نماید. البته علاقه مندی هنرجویان به حیوانات، شرط اول موفقیت در این عرصه محسوب می شود.

آرایش حیوانات

آرایش حیوانات شامل برس کشیدن موها، کوتاه کردن ناخن ها، کوتاه کردن موها، استحمام و شستشوی آنها، شستشوی دندان ها، انگل زدایی و سایر امور بهداشتی مربوط به حیوانات است. همچنین زیباسازی ظاهر حیوانات از طریق سشوار کشیدن، کات مدل دار و آرایش موها نیز جزء پروسه آرایش آنها محسوب می شود.

آرایشگری حیوانات

به طور کلی حرفه آرایشگری، هنری خاص و پردرآمد است، اما برای موفقیت در این زمینه شغلی افراد لزوما” بایستی از علاقه، استعداد، خلاقیت و مهارت های مربوطه برخوردار باشند و آموزش های لازم را طی کرده باشند.

آرایشگری حیوانات نیز یکی از مشاغل خاص و پردرآمد می باشد، با این تفاوت که شاغلین این حرفه باید به حیوانات علاقه مند بوده و رابطه خوبی با آنها داشته باشند، در این صورت می توانند در کلینیک ها و آموزشگاههای معتبر، آموزش های لازم را در این زمینه پشت سر گذاشته و با مهارت های اکتسابی در عرصه آرایش حیوانات مشغول به فعالیت شوند.

به دلیل لزوم علاقه مندی به حیوانات در این رشته هنری، می توان گفت شغل آرایشگری حیوانات از آرایشگری انسان ها به مراتب سخت تر و نیازمند علاقه و خلاقیت بیشتری می باشد. اما در صورت علاقه مندی، یکی از مفرح ترین و جذابترین مشاغل امروزی با آینده ای درخشان خواهد بود. به دلیل اینکه این شغل از مشاغل نوظهور و در عین حال مورد نیاز جامعه است، قطعا” آینده بسیار روشنی در انتظار شاغلین این عرصه خواهد بود.

آموزش آرایش حیوانات

همانطور که گفتیم، آرایش و پیرایش حیوانات هنری خاص و جذاب است که مخاطبان اصلی این حرفه، صاحبان حیوانات خانگی می باشند. معمولا” از سگ ها و گربه ها بیش از دیگر حیوانات، به عنوان حیوان خانگی تعبیر می شود. در آموزشگاههای آرایش حیوانات چگونگی مراقبت از پوست و موی حیوانات خانگی و مهارت آرایش و پیرایش آنها، آموزش داده می شود.

• معرفی ابزارهای مورد نیاز جهت آرایش و پیرایش حیوانات
• آموزش چگونگی کار با ابزارهای مخصوص آرایش و پیرایش حیوانات
• آموزش کار با ماشین موزنی و تیغ های اصلاح حیوانات
• آموزش کار با انواع قیچی های کاربردی به منظور آرایش و پیرایش حیوانات مانند قیچی پیتاژ و قیچی منحنی
• آموزش و آشنا کردن هنرجویان با نژادهای مختلف حیوانات خانگی از جمله انواع نژاد سگ و گربه
• آموزش آناتومی بدن حیوانات خانگی
• آموزش انواع مدل های رایج و استاندارد برای نژادهای مختلف
• آموزش نحوه شستشوی صحیح حیوانات
• آموزش نحوه برس کشیدن و باز کردن موها بدون آزار دیدن حیوان

لوازم آرایش حیوانات

– قیچی صاف و قیچی منحنی جهت اصلاح و شکل دادن به موها
– کلیپر
– برس تمیزکننده موی حیوانات
– برس صاف کننده موی حیوانات
– شانه گره بازکن مخصوص
– ناخن گیر مخصوص
– سوهان ناخن حیوانات
– پودر و قطره تمیز کننده گوش حیوانات
– پودر انعقاد خون جهت استفاده در مواقع لزوم
– تیغه در سایزهای 4، 7، 10 و 15
– شانه بازکننده گره برای موهای گره خورده حیوانات

آموزش حل مشکلات رایج در آرایش حیوانات

از آنجا که زبان حیوانات با زبان انسان ها متفاوت است، گاهی آرایشگران حیوانات با مشکلاتی از قبیل عدم همکاری حیوان در فرایند آرایش و پیرایش مواجه می شوند. آموزش چگونگی حل این چالش ها یکی از مهمترین مراحل آموزش هنرجوست. در واقع هنرجو باید یاد بگیرد که در مواجهه با این معضلات، بدون از دست دادن خونسردی، بهترین واکنش را اعمال کند. از جمله این نکات مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

– پیش از اقدام برای آرایش و پیرایش حیوانات، لازم است کارت سلامت و واکسیناسیون آنها را چک کنید.

– اگر احساس می کنید آرایش حیوانی برای خودش یا شما خطرناک است، از این کار صرف نظر کنید.

– حیوان را به زور از صاحبش تحویل نگیرید، چون این کار باعث ایجاد استرس در او می شود.

– حیوانات و خصوصا” سگ ها انرژی شما را دریافت و به آن پاسخ می دهند، پس مراقب باشید عمل آرایش و پیرایش آنها را با انرژی مثبت انجام دهید.

– چشمان قرمز سگ ها هشداری برای حمله است، پس در چنین شرایطی عملیات آرایش یا پیرایش را متوقف کنید.

– در هنگام آرایش حیوانات، آرامش و خونسردی خود را حفظ نمائید و تمام دقت خود را به کار بگیرید.

– یک مدل آرایشی خاص ممکن است برای یک پت مناسب و برای دیگری نامناسب باشد.

– محافظت از سلامتی حیوان ارجح ترین مسئله است.

– آشنایی با زبان بدن حیوانات در هنر آرایش آنها امری ضروری محسوب می شود.

و دهها نکته و چالش دیگر که در این دوره چگونگی رویارویی با این چالش های احتمالی به طور کامل به هنرجویان آموزش داده خواهد شد.

با توجه به اینکه مانند سایر هنرها، هنر آرایش حیوانات نیازمند تمرین و ممارست کافی در این زمینه است و تنها با آموزش های تئوری، هنرجو نمی تواند در این عرصه به فعالیت حرفه ای بپردازد، لازم است در طول دوره آموزش ها به صورت عملی توسط هنرجویان بر روی حیوانات اعمال شود. ان

تخاب آموزشگاهی با امکان اجرای مهارت های آموخته شده بر روی کیس های واقعی، بسیار حائز اهمیت است. آموزشگاه ما با بهره گیری از اساتید خبره، این امکان را برای هنرجویان عزیز فراهم آورده است که تحت نظارت استاد مربوطه، موارد آموزشی را بر روی کیس ها با نژادهای مختلف پیاده سازی نمایند و در نهایت در صورت قبولی در آزمون ها، با مهارت کافی وارد این حرفه شوند.

مشاوره و هماهنگی