کوتاه کردن موی سگ در تابستان

شغل آرایشگری حیوانات
شغل آرایشگری حیوانات
جولای 7, 2021
مدل مو سگ پامرانین
مدل مو سگ پامرانین
آگوست 1, 2021
نمایش همه
کوتاه کردن موی سگ در تابستان

کوتاه کردن موی سگ در تابستان

کوتاه کردن موی سگ در تابستان

کوتاه کردن موی سگ در تابستان یکی از نیازهای اصلی سگ‌ها است و از وظایف اصلی صاحب سگ به شمار می‌رود. سگ‌ها هم مانند انسان‌ها به مراقبت و نگهداری نیاز دارند تا هم ظاهر زیبا داشته باشند و هم خودشان احساس شادابی و سرحالی داشته باشند. شما به عنوان صاحب سگتان لازم است یک برنامه منظم برای اصلاح و حمام او در نظر بگیرید. برنامه کوتاه کردن موی سگ در تابستان به نژاد و نوع موی آن‌ها بستگی دارد. برای مرتب کردن و شانه زدن موهای سگتان ابزار و وسایل مورد نیاز نوع موی سگ خود را تهیه کنید.

کک ها ، کنه ها و دیگر انگل ها می توانند مشکلات زیادی را به وجود آورند . هنگامی که سگ دارای انگل های بیرونی باشد کوتاه کردن موی سگ در تابستان می تواند کمک بزرگی باشد . کک ها و کنه ها را می توان با دارو و شامپو های مخصوص از بین برد .

با کوتاه کردن موی سگ در تابستان سگ خود را خنک کنید , از آرایشگر بخواهید موهای سگ را بیش از حد کوتاه نکند. در صورت کوتاه کردن بیش از حد موها،پوست سگ دچار آفتاب‌ سوختگی خواهد شد. کوتاه کردن موی سگ در تابستان که دو لایه پشم دارند مثل هاسکی اصلا توصیه نمی شود؛ زیرا لایه دوم خودش باعث خنکی بدن سگ میشود.

قبل از کوتاه کردن موی سگ در تابستان ، حتما اطلاعات لازم درمورد نژاد آن را بدست آورید ؛ چراکه برخی نژادها اصلا نیازی به اصلاح مو ندارند.یکی از باورهای اشتباهی که درباره کوتاه کردن موی سگ در تابستان وجود دارد این است که کوتاه کردن موی سگ در تابستان باعث جلوگیری از ریزش موی سگ می شود.پس به خاطر داشته باشید که اصلاح کامل موی سگ موجب جلوگیری از ریزش موی سگ نمی شود.یکی دیگر از باورهای غلط صاحبان سگ، پیشگیری و درمان آلرژی ها و حساسیت ها از طریق اصلاح موی سگ است.در حالی که پیشگیری یا درمان آلرژی ها راه مخصوص خود را دارد و اصلاح موی سگ نه تنها به این موضوع کمکی نمی کند، بلکه گاهی خطر ابتلا به آن را بیشتر می کند.

سگ ها در فصل های گرم سال نیاز به آب بیشتری نیز دارند. بهتر است که آن ها در این فصل آب خنک زیادی بخورند آن ها را تشویق کنید که آب بخورند.مثلا شما می توانید غذای آن ها را داخل آب قرار دهید و با این راه به آن ها کمک کنید که بیشتر آب بخورند. علاوه بر نوشیدن آب کوتاه کردن موی سگ در تابستان نیز کمک می کند .

همانطور که موی سگ‌ها در زمستان باعث گرم ماندن بدن آن‌ها می شود، کوتاه کردن موی سگ در تابستان نیز می‌تواند باعث گرمای بیش از حد بدن آن‌ها شود. اما سگ‌هایی مانند پامرانین دارای پوشش دولایه هستند و در فصل گرما موهای کوتاه لایه زیرین آن‌ها می‌ریزد تا خنک شوند و موهای بلندشان باقی می ماند تا آفتاب سوخته نشوند. اما اصلاح غیر اصولی موی این سگ‌ها باعث می‌شود که هر دو لایه با هم شروع به رشد کنند و دمای بدن سگ بالا برود. بنابراین کوتاه کردن موی سگ در تابستان یک امر کاملا حرفه‌ای است.

در بسیاری از نژادهایی که دارای موی بلند هستند، موهای اطراف چشم ها نیز بلند بوده و ناخودآگاه وارد چشم آن‌ها می شود. همین مساله باعث عفونت‌های چشمی در این نژاد از سگ‌ها خواهد شد. اما با کوتاه کردن موی سگ در تابستان به صورت منظم موها می‌توان جلوی بیماری‌های چشمی را تا حد زیادی گرفت.

مشاوره و هماهنگی