نظافت سگ هاسکی

مدل مو سگ پامرانین
مدل مو سگ پامرانین
آگوست 1, 2021
آرایش چتری سگ
آرایش چتری سگ
آگوست 1, 2021
نمایش همه
نظافت سگ هاسکی

نظافت سگ هاسکی

نظافت سگ هاسکی

هاسکی های سیبری دارای ویژگی های شگفت انگیز زیادی هستند. آنها چشمهای زیبا موهای فوق العاده ای دارند. دیدن آنها تمیز ، تازه و سالم لذت بخش است. با این حال ، اگر مالک جدید هاسکی سیبری هستید ، ممکن است برای پیدا کردن نحوه تمیز نگه داشتن و ارائه آنها به کمک نیاز داشته باشید. در نظافت سگ هاسکی باید بدانید که حمام هاسکی بسیار متفاوت از حمام کردن سگ های دیگر است. یکی از روشهای توصیه شده برای استحمام برای این سگ ها حمام بدون آب است. پوست هاسکی دارای روغن محافظتی است که به حفظ تعادل بدن کمک می کند و بنابراین سالم تر است که آنها را همیشه با آب شستشو ندهید.

حمام بدون آب چیست؟

در این نوع حمام از شامپو و برس سخت استفاده می شود. این کار به سگ ها در حفظ نظافت کمک می کند و تنها در صورتی انجام می شود که سگ شما هنگام حمام کثیف نباشد. البته اگر به طور اتفاقی گل آلود شده باشد ، باید یک حمام معمولی کامل انجام شود. صرف نظر از این ، حمام بدون آب باید هر هفته انجام شود.

مسواک زدن دندان های هاسکی

در نظافت سگ هاسکی باید توجه کنید که ، مسواک زدن برای هاسکی بسیار مهم است. برخی افراد تمایل دارند مسواک زدن سگ ها را نادیده بگیرند یا آن را فراموش کنند ، بدون اینکه بدانند چقدر خطرناک است. این سگها برای فعالیتهای روزمره مانند جویدن به دندانهای خود در سلامت کامل احتیاج دارند ، بنابراین توجه به تمیز و عاری از حفره بودن آنها ضروری است. در نظافت سگ هاسکی به خاطر داشته باشید ، باید هر روز دندان های آنها را تمیز کنید. در غیر این صورت ، انجام آن کار بسیار دشوار خواهد بود. رعایت بهداشت دندان الزامی است. مسواک به کاهش تجمع پلاک کمک می کند. جلوگیری از ایجاد پلاک بر روی دندان های سگ شما به دو دلیل مهم است: یکی اینکه برداشتن پلاک از دندان پس از ایجاد آن بسیار مشکل است و دو ، تجمع پلاک می تواند منجر به بیماری پریودنتال در سگ شما شود .

چگونه دندان های هاسکی خود را مسواک بزنیم؟ سگ خود را در اسرع وقت آموزش دهید تا به روتین مسواک زدن عادت کند. برای آینده بسیار مهم است که هر بار که این روش را تکرار می کنید دچار وحشت نشوند. در مورد ابزار مسواک زدن ، مسواک های تخصصی و همچنین خمیر دندان برای سگ ها وجود دارد. همچنین می توانید از جویدن دندان و درمان های حاوی مواد معدنی و ویتامین های مفید برای دندان ها استفاده کنید. شانه زدن مو هاسکی برای سلامت و نظافت آنها بسیار مهم است. این یک کار بسیار سنگین است و باید حداقل یک بار در روز انجام شود ، زیرا هاسکی دارای دو لایه کت است. با این حال ، در فصل ریزش هاسکی ، باید مطمئن شوید که خز آنها را دو یا چند بار در روز مسواک می زنید. علاوه بر این ، شانه زدن پوست و موهای سگ شما را سالم نگه می دارد.

ناخن گیری هاسکی شما

در نظافت سگ هاسکی توجه به ناخن هاسکی بسیار مهم است. شبیه به انسان ، داشتن ناخن های بلند نوک تیز می تواند برای سگ های شما خطرناک باشد. عفونت پا و سایر مشکلات مرتبط با آن می تواند ناشی از نادیده گرفتن مراقبت از ناخن باشد. برای اطمینان از سلامتی و تمیزی کامل برای هاسکی خود ، باید به یاد داشته باشید که ناخن های آنها را حداقل هر ماه کوتاه کنید. مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام می دهید یا آنها را برای آن کار خاص به دامپزشک می برید زیرا اعصاب و گیرنده های درد آنها در ناحیه خاصی از ناخن ها قرار دارند.

توجه به گوش سگ شما عامل بسیار مهمی در نظافت سگ هاسکی و اطمینان از عیب نداشتن آن است. اطمینان حاصل کنید که هفته ای یکبار آن را چک کرده و پاک کنید. پاک کردن نرم چشم ها برای از بین بردن ترشحات احتمالی نیز حیاتی است. تمیزی یک عامل مهم در نگهداری سگ سالم و خانه سالم است. حتماً از دامپزشک خود در مورد الزامات نگهداری سگ خود بدون اشکال سوال کنید و همیشه گوش ها و پنجه های او را بعد از پیاده روی بررسی کنید زیرا آنها نقطه داغ حشرات هستند. برای جلوگیری از تجمع عناصر ناسالم ، نظافت و تمیز نگه داشتن هاسکی ضروری است.

نظافت سگ هاسکی ، شانه زدن بدون آب تنها چیزی است که شما برای تمیز نگه داشتن هاسکی به آن احتیاج دارید. این نوع تمیز کردن بدون آب باید هفته ای یک بار یا بیشتر انجام شود. باید در زمان های خاصی انجام شود. اگر هاسکی شما در حال دویدن است ، در گل و لای می چرخد یا در غیر این صورت بسیار کثیف می شود ، باید او را شستشو بدهید.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شما نیاز دارید روسری خود را دو یا سه بار در روز مسواک بزنید ، بنابراین قبل از خرید یکی از این سگ ها باید مطمئن شوید که چنین زمانی را در برنامه خود دارید. برای نظافت سگ هاسکی شما باید ناخن های هاسکی خود را حداقل هر ماه یکبار کوتاه کنید ، زیرا ناخن های بزرگ شده می تواند منجر به مشکلات بسیار جدی در پا شود. ناخن ها را باید به گونه ای برش دهید که دقیقاً در جایی که قسمت صورتی ناخن ها به پایان می رسد کوتاه شوند. قسمت ناخن صورتی را که اغلب سریع نامیده می شود ، برش ندهید ، در غیر این صورت سگ شما شروع به خونریزی شدید می کند. اگر به طور تصادفی ناخن ها را خیلی کوتاه کردید ، می توانید از پودر استایپتیک یا حتی آرد برای جلوگیری از خونریزی استفاده کنید.

علاوه بر این موارد برای نظافت سگ هاسکی ، باید به خاطر داشته باشید که هرگونه ترشح را از چشم سگ خود بلافاصله پاک کنید. مطمئن شوید که پنجه های آنها را به درستی تمیز کرده اید ، زیرا شن و سایر وسایل کوچک می توانند در لنت ها قرار گیرند. این برای هاسکی شما بسیار ناراحت کننده و حتی دردناک است. تقریباً هفته ای یکبار گوش سگ خود را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

مشاوره و هماهنگی