اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ

شامپوی مخصوص سگ
شامپوی مخصوص سگ
سپتامبر 5, 2021
آموزش مسواک زدن دندان سگ
آموزش مسواک زدن دندان سگ
سپتامبر 5, 2021
نمایش همه
اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ

اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ

اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ

آیا می دانستید که اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ و حیوان خانگی شما چقدر است و اینکه یکی از اساسی ترین و موثرترین کارهایی است که می توانید برای حفظ سلامت مفاصل و استخوان آنها انجام دهید؟ به خصوص وقتی سگ شما سالهای آخر عمر خود را می گذراند و بیشتر مستعد بیماریهای مفصلی مانند آرتریت می شود ، کوتاه کردن ناخن ها به طور منظم و اغلب به اندازه کافی برای حفظ استرس غیر ضروری مفاصل پیری آنها بسیار مهم است.

همه چیزهایی که باید در مورد دفعات و اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ بزرگ خود بدانید .‌عوامل زیادی بر سرعت رشد ناخن های سگ بزرگ شما تأثیر می گذارد ، بنابراین متأسفانه هیچ پاسخی سریع برای تعداد دفعات کوتاه کردن آنها وجود ندارد. در حالی که به طور متوسط ​​اکثر سگ ها باید هر 1-2 ماه یکبار ناخن خود را کوتاه کنند ، این حالت برای سگ های مسن می تواند بیشتر حتی به دفعات یک بار در هفته باشد.

هنگام تعیین میزان رشد ناخن های سگ بزرگتر خود و چند وقت یکبار نیاز به کوتاه کردن آنها ، دو عامل اصلی را باید در نظر گرفت. این شامل:

سگهایی که به طور منظم در پیاده رو قدم می زنند ناخن هایشان ساییده می شود ، بنابراین نیازی به کوتاه کردن آنها نیست. با این حال ، وقتی سگها به سالهای طلایی خود می رسند ، سرعت آنها بطور کلی کاهش می یابد و ممکن است بیماریهایی ایجاد کنند که بر تحرک آنها تأثیر می گذارد ، مانند آرتروز. این اغلب مساوی با پیاده روی های کمتر و یا کوتاه تر است ، به این معنی که شما نیاز دارید که بیشتر اوقات ناخن را کوتاه کنید. به خاطر داشته باشید که حتی اگر سگ بزرگ شما هنوز فعال است و پیاده روی زیادی انجام می دهد ، اگر روی خاک یا علف راه می روند ، ناخن های آنها به همان سرعت که در پیاده روها یا آسفالت راه می روند ساییده نمی شود.

سگ شما بیشتر وقت خود را روی چه سطحی می گذراند؟ به عنوان مثال ، سگی که بیشتر در داخل خانه روی فرش راه می رود نسبت به سگی که روی کاشی راه می رود یا زمان زیادی را در حیاط پشت خانه می گذراند ، اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ را افزایش می دهد . حتی اگر سطوح سختی روی کف خود دارید یا لنت های بتنی در حیاط خود دارید ، سگ سالمندی که تحرک خود را از دست می دهد ، ممکن است بیشتر روز را در تخت خواب سگ خود بگذراند و زمان کمتری روی این سطوح راه برود ، این بدان معناست که شما نیاز به بالا بردن میزان اصلاح ناخن

دستورالعمل در اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ

یک قاعده خوب این است که باید ناخن های سگ خود را هر چند وقت یکبار کوتاه کنید تا مانع از برخورد ناخن های آنها با زمین هنگام ایستادن شوید. اگر می توانید ناخن های سگ خود را که روی زمین کلیک می کند بشنوید ، باید کوتاه شود. ناخنهای جلو سگها سریعتر از ناخنهای عقب رشد می کنند ، بنابراین ممکن است نیازی به کوتاه شدن ناخنهای عقب سگها نداشته باشید. چرا کوتاه کردن ناخنهای سگ بزرگ مهم است .

این زاویه غیرطبیعی استخوان ها باعث می شود هر بار که فشار وارد می شود فشار مفصلی ایجاد شود و تراز طبیعی استخوان های ساق پا تغییر کرده و گشتاور یا پیچ خوردگی به مفاصل اضافه می کند. با گذشت زمان ، این می تواند منجر به آرتروز و درد مفاصل شود. در یک سگ سالمند ، که در آن ساییدگی و پارگی طبیعی مفاصل در طول این سالها آنها را در معرض خطر این بیماری های دردناک قرار می دهد ، اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ بیشتر می شود . اگر سگ سالمند شما از قبل مبتلا به آرتریت بوده است ، این فقط درد بیشتری را به علاوه ناراحتی فعلی آنها اضافه می کند.

کوتاه کردن ناخن حیوان خانگی شما چه مزایایی دارد؟ قبل از اینکه بخواهید ناخن های سگ خود را کوتاه کنید ، کمی وقت بگذارید تا متوجه شوید اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ چیست . این کار انجام میشود تا ناخن خیلی بلند نشود. ناخن بیش از حد رشد کرده و کاتالیزور بسیاری از مشکلات سلامتی است. به این فکر کنید که هر بار که سگ شما یک قدم بر می دارد ، یک ناخن بلند روی زمین را لمس می کند ، چه اتفاقی می افتد. با گذشت زمان ، این ممکن است باعث ایجاد مسائل مربوط به هم ترازی شود که نه تنها پای سگ شما ، بلکه توزیع وزن او را نیز تحت تأثیر قرار می دهد ، تا حدودی از اهمیت کوتاه کردن ناخن سگ مطلع شدید .

ناخن های بلند نیز می توانند شکسته شوند و برای حیوان خانگی شما درد ایجاد کنند. به علاوه ، ناخن های شکسته همیشه با کوتاه کردن آنها ثابت نمی شوند. قطع بیشتر آنها ممکن است حیوان خانگی شما را ملزم به دامپزشک کند.

ابزارهای مورد نیاز برای کوتاهی ناخن توله سگ

اگر از ابزارهای مناسب استفاده می کنید ، نحوه ناخن گیری سگ در واقع بسیار آسان است. تنها چیزی که شما نیاز دارید ناخن گیر ، پودر لخته شدن ، غذا و احتمالاً شخص دیگری است.

مشاوره و هماهنگی