آرایش سگ در منزل

آرایش گربه
آرایش گربه
نوامبر 17, 2020
آرایش گربه در منزل
آرایش گربه در منزل
نوامبر 17, 2020
نمایش همه
آرایش سگ در منزل

آرایش سگ در منزل

آرایش سگ در منزل

آرایش سگ در منزل پیرایش و اصلاح موی سگ و اصلاح موی سگ یکی از مواردی است که در نگهداری حیوانات خانگی اهمیت زیادی دارد. اصلاح موی سگ و اصلاح آرایش سگ در منزل علاوه‌بر اینکه ریزش شدید موی سگ و دردسرهای نظافت محیط را کاهش می‌دهد، آرایش سگ در منزل باعث ایجاد زیبایی و پاکیزگی حیوان نیز می‌شود. آرایش سگ در منزل علاوه‌براین مانع از گرمازدگی سگ در تابستان شده، سلامت پوست و موی حیوانات را بهبود بخشیده و گره خوردن موهای سگ را کاهش می‌دهد.

نکات آرایش سگ در منزل

نظافت و آرایش سگ در منزل به طور منظم برای سگ ‌ها از همه نژاد ها مهم است و به آن ها کمک می‌کند پوششی براق و بدون گره داشته باشند و به شما این فرصت را می‌دهد که آلودگی ‌های انگل و مشکلات پوستی را بررسی کنید و بهداشت کلی آنها را بهبود بخشد و به علاوه، آرایش سگ در منزل می تواند یک تجربه پیوندی یک به یک برای شما و حیوان خانگی شما باشد. حتی سگ هایی با مو های کوتاه و کم نگهداری نیاز به مسواک زدن، حمام کردن و کوتاه کردن ناخن دارند و سگ هایی با موی بلندتر نیز ممکن است نیاز به قیچی و کوتاه کردن مو و آرایش سگ در منزل داشته باشند. البته برای اینکه بخواهید آرایش سگ در منزل را به درستی تجربه کنید، به خصوص در مورد کوتاه کردن و کوتاه کردن موهای سگ خود، باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

آرایش سگ در منزل

آرایش سگ در منزل

در روند آرایش سگ در منزل سگ خود را به طور مرتب مسواک بزنید و صرف نظر از نژاد، سگ شما به مسواک زدن منظم نیاز دارد تا پوشش خود را براق نگه دارد و مقدار مسواک زدن در هفته به طول زمان آرایش سگ در منزل شما بستگی دارد که نژادهای مو بلند مانند گلدن رتریور و کولی به مسواک زدن مکرر نیاز دارند و در حالی که نژادهای مو کوتاه مانند تازی یا لابرادور ممکن است فقط یک هفته در میان به آرایش سگ در منزل به شکل مناسب نیاز داشته باشند.

برای سگ های مو بلند، آرایش سگ در منزل  بسیار ضروری است  زیرا سگ ها خود را در منبع تحریک لیس می زنند یا گاز می گیرند که ممکن است منجر به عفونت های پوستی شود و اجسام خارجی مانند دانه های علف می توانند در داخل یک پوشش موی بدن سگ ها پنهان شوند و حتی می توانند در پوست فرو بروند و باعث ایجاد آبسه شوند که آرایش سگ در منزل منظم سگ موی بلند خود از تبدیل شدن به مشکل تشک زدن جلوگیری می کند که البته سگ های مو کوتاه از آرایش سگ در منزل نیز سود می برند. برس زدن موهای کثیف و شوره را از روی موی سگ شما پاک می کند و آرایش سگ در منزل زمان بین حمام کردن را افزایش می دهد.

مزیت های آرایش سگ در منزل

اکثر صاحبان سگ ها ترجیح می دهند سگ خود را نزد یک آرایشگر ببرند تا موهای سگشان را کوتاه کند و گفته می شود، اگر با دقت پیش بروید، می توانید موهای بیش از حد رشد کرده اطراف چشم یا پنجه سگ خود را در بین نظافت حرفه ای کوتاه کنید اما کوتاه کردن موهای اطراف چشم و آرایش سگ در منزل شما می تواند مانع از انسداد موی بیش از حد روییده شده و ساییدگی و آسیب دیدن آن به چشم شود. همیشه در زمان آرایش سگ در منزل صبر کنید تا سگ شما آرام شود و ترجیحاً دراز بکشد و آهسته و آرام حرکت کنید تا زمانی که تیغه های قیچی نزدیک پوست هستند، احتیاط بیشتری به خرج دهید. مطمئن شوید که پس از پایان کار آرایش سگ در منزل به آرامش سگ خود با یک غذا پاداش دهید.

در فرآیند آرایش سگ در منزل، کوتاه کردن موهای داخل گوش می تواند حرکت هوا را بهبود بخشد و به جلوگیری از عفونت گوش کمک کند. با این حال، بهتر است این کار توسط یک آرایشگر با تجربه یا در کلینیک دامپزشکی شما انجام شود.  البته بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که بریدن تصادفی حیوان خانگی خود با قیچی ممکن است و همیشه هنگام پیرایش و آرایش سگ در منزل مراقب باشید و اگر عصبی هستید یا ترجیح می دهید خودتان موهای سگتان را کوتاه نکنید، به یک سرویس نظافت حرفه ای مراجعه کنید. همچنین شما در هنگام آرایش سگ در منزل می توانید با خیال راحت ناخن های سگ خود را کوتاه کنید زیرا با شنیدن صدای تکان خوردن روی کف های سخت خانه، ناخن های سگ خود را کوتاه کنید. این کار باعث می شود سگ شما ناراحتی ناشی از ناخن های بیش از حد بلند را تجربه نکند و با این حال، قبل از اینکه در هنگام آرایش سگ در منزل  برای اولین بار ناخن های سگ خود را کوتاه کنید، به چند نکته ایمنی نیاز دارید که با خیال راحت و آسان مراحل آرایش سگ در منزل را انجام دهید.

 

با همه این ها آرایش سگ در منزل با حضور کارشناسان و آرایشگران حرفه ای ما در منزل شما ممکن است و شما می توانید با خیال راحت تر این کار را انجام دهید. علاوه بر این که حیوان خانگی شما با حضور آرایشگر و متخصص آرایش سگ در منزل می تواند با آرامش بیشتری این مرحله را از سر بگذراند. البته لازم است پس از عادت کنید هر بار آرایش سگ در منزل را انجام می دهید و سگ خود را مرتب می کنید پوست او را چک کنید و این کار را با کشیدن انگشتان خود از داخل موی سگ خود شروع کنید و پوست او را برای توده ها یا برآمدگی های غیرعادی لمس کنید که برای بررسی دقیق تر پوست از نظر زخم، قرمزی، بثورات، لکه های طاس و شواهدی از هجوم انگلی می توانید با جدا کردن مو، بیشتر بررسی کنید.

مراحل مهم آرایش سگ در منزل

با حضور آرایشگر و متخصص آرایش سگ در منزل، می توانید همزمان به سگ خود بیاموزید که از جلسات نظافت لذت ببرد و بسیاری از سگ ها، به ویژه توله سگ ها، زمانی که برای اولین بار آنها را با یک روال نظافت آشنا می کنید، نیاز به تشویق و تقویت مثبت دارند و در ادامه لازم است این نکات به چند جلسه اول نظافت در خانه کمک می کند تا به راحتی انجام شود. مانند اینکه کمی محلول تمیز کننده را روی سطح قابل شستشو پخش کنید و به سگ یا توله سگ خود اجازه دهید هنگام مسواک زدن یا شستن آنها، آن را لیس بزند و با کمک آرایشگر مراحل آرایش سگ در منزل را به آرامی انجام دهید و تعداد زیادی تحسین و تمجید کنید تا توله سگ شما منتظر جلسه نوازش بعدی خود باشد.

 

بعد از طی کردن مراحل آرایش سگ در منزل  و در زمان حمام، یک تشک ضد لغزش در وان قرار دهید تا از سر خوردن سگتان به اطراف جلوگیری کنید و به طور مرتب گوش های سگ خود را چک کنید و هنگام آرایش سگ در منزل به یاد داشته باشید که به گوش های او نگاه دقیق تری بیندازید که البته بعضی مشکلات گوش سگ شما با این علامت است که سگ شما سرش را تکان می دهد یا گوش هایش را خراش می دهد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که حضور آرایشگران سیار برای بسیاری از صاحبان سگ بسیار راحت تر هستند و کار آرایشگر حرفه‌ای که برای  آرایش سگ در منزل استخدام می‌کنید، کسی است که در تاریخ مقرر به سراغ شما می‌آید و این همچنین تضمین می کند که با تلاش برای متقاعد کردن سگ خود برای سوار شدن به وسیله نقلیه خود و هدایت آنها به مکان های دور که می تواند اضطراب سگ را افزایش دهد، نیازی به ایجاد استرس اضافی بر روی سگ خود ندارید و در عوض، حیوان شما در محیط امنی است که با آن آشنا می باشد و اقامت در آن راحت است.

مشاوره و هماهنگی