کوتاه کردن ناخن سگ

هنرجوی آرایش سگ
هنرجوی آرایش سگ
ژانویه 3, 2022
کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن سگ
کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن سگ
ژانویه 3, 2022
نمایش همه
کوتاه کردن ناخن سگ

کوتاه کردن ناخن سگ

کوتاه کردن ناخن سگ

یکی از نکات مهم نگهداری حیوانات به خصوص سگ، کوتاه کردن ناخن سگ می باشد. ناخن بلند سگ ممکن است به  پوست حیوان آسیب برساند و سبب خراشیدگی پوست حیوان شده و موجب عفونت های دردناکی شود. اگر سگ شما عادت به کوتاه کردن ناخن نداشته باشد خیلی سخت است که پنجه هایش را برای کوتاه کردن ناخن در اختیار شما قرار دهد. برای این کار باید از همان بدو تولد و دوران تولگی ناخن های سگ را کوتاه کنید تا به این کار عادت کند. ناخن های حیوان در اثر فعالیت و تحرک کافی به دلیل سایش کوتاه می شود اما سگ های خانگی به دلیل عدم تحرک کافی نیاز به کوتاه کردن ناخن داند و لازم است که به این کار عادت کنند. بهترین زمان برای برسی و کوتاه کردن ناخن سگ یک بار در ماه می باشد.

در بعضی از سگ ها ممکن است ناخن شماره یک که ناخن فرعی محسوب می شود و مانند انگشت شست انسان است به علت عدم سایش کافی نیاز به کوتاه کردن داشته باشد. در صورتی که این کار مرتب انجام نشود ممکن است ناخن ها، جراحاتی به پوست وارد  کنند که موجب عفونت های دردناک پپوستی شود. مشکل دیگری که در صورت عدم کوتاه کردن ناخن سگ ممکن است به وجود بیاید این است که ناخن سگ به موها و یا وسایل دیگر گیر کند و کنده شود که در این صورت ممکن است عفونت و جراحت ایجاد شده مشکلات جدی را به وجود اورد. ناخن های سگ باید به طور مرتب بررسی و کوتاه شود، ممکن است عفونت هایی در ریشه ناخن وجود داشته باشد که در صورتی که سریع و به موقع متوجه نشوید ممکن است مشکلات شدیدتری به وجود آورد.

در صورتی که کوتاه کردن ناخن سگ اصولی انجام نشود ممکن است به عروق خونی وسط ناخن آسیب وارد شده و دچار خونریزی شود. تشخیص این عروق خونی در هنگام کوتاه کردن ناخن برای سگ هایی که دارای ناخن های روشن هستند ساده است اما سگ هایی که ناخن های تیره تری دارند نیاز به بررسی بیشتری دارند. بهتر است موقعی که ناخن سگ کوتاه می شود بررسی های لازم از پنجه ها هم صورت گیرد تا با حذف موهای اضافی، پنجه سگ هم مورد بررسی قرار گیرد تا در  صورت وجود عارضه احتمالی بتوان متوجه شد و اقدامات لازم را انجام داد. بنابراین بهتر است برای کوتاه کردن ناخن سگ از افراد با تجربه کمک بگیرید.

 

مشاوره و هماهنگی