استحمام درمانی سگ

جذب هنرجوی آرایشگری حیوانات
جذب هنرجوی آرایشگری حیوانات
ژانویه 2, 2022
هنرجوی آرایش گربه
هنرجوی آرایش گربه
ژانویه 3, 2022
نمایش همه
استحمام درمانی سگ

استحمام درمانی سگ

استحمام درمانی سگ

ممکن است دیدن این صحنه که پوست سگ شما مدام در حال خارش است و شنیدن صدای خارش آن برای شما خوشایند نباشد. اما ممکن است سگ مقصر نباشد و دچار مشکلات پوستی شده باشد. این بیماری پوستی ممکن است به دلیل انواع آلرژی و یا وجود انگل باشد. کسانی که از سگ نگهداری می کنند باید همواره به رفتار سگ خود دقت داشته باشند. ریزش موی سگ امری طبیعی و عادی است ولی اگر شما احساس کردید ریزش موی سگ شما غیر طبیعی است و بیشتر از حد معمول می باشد و یا تکه هایی از پوست سگ کنده شده و می ریزد در اولین فرصت باید با یک دامپزشک مساله را در جریان بگذارید. ممکن است سگ شما دچار یک نوع بیماری پوستی شده باشد و نیاز به استحمام درمانی داشته باشد.

استحمام درمانی سگ2

پوست خشک، ملتهب، قرمز و یا پوسته شده می تواند نشان دهنده بیماری های پوستی سگ باشد. این علائم ممکن است به دلیل انواع آلرژی و یا بیماری های پوستی نظیر جرب یا سایر بیماری های شایع پوستی باشد. استحمام درمانی سگ یکی از روش های مداوای بیماری های پوستی سگ می باشد.  اما نگران نباشید زیرا سگ ها هم در فصل پاییز و زمستان دچار خشکی پوست می شوند. با مشاهده هر کدام از تغییرات پوستی گفته شده و یا تغییر قابل توجه در پوست و رفتار سگ، فورا به یک دامپزشک مراجعه نمایید تا سگ شما را مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم دارو های لازم و یا استحمام درمانی سگ را تجویز نماید.

استحمام درمانی سگ3

استحمام درمانی سگ زمانی لازم می شود که سگ دچار یکی از انواع بیماری های پوستی شده باشد و برای درمان آن باید در فواصل مشخص و با شامپو های مخصوصی شستشو انجام شود تا بیماری سگ بهبود پیدا کند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که استحمام درمانی سگ حتما باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود و سعی کنید شخصا اقدام به انجام این کار نکنید.

ممکن است به دلایل مختلف دامپپزشک برای سگ شما استحمام درمانی را تجویز نماید. در این صورت این کار باید طبق تجویز دامپزشک و از طریق افراد با تجربه انجام شود. به دلیل اینکه برای هر نوع بیماری پوستی دارو و شامپو مخصوصی وجود دارد. حتی شرکت های مختلفی اقدام به تولید شامپو نموده اند که نوع شامپوی مصرفی و برند آن، باید از طریق دامپزشک مشخص شود. استحمام درمانی سگ با شستشوی عادی آن تفاوت دارد. در هنگام استحمام درمانی سگ باید مانع از ورود شامپو به داخل دهان چشم و بینی حیوان شد تا مشکلات احتمالی دیگری برای سگ به وجود نیاید.

 

مشاوره و هماهنگی