هنرجوی آرایش سگ

هنرجوی آرایش گربه
هنرجوی آرایش گربه
ژانویه 3, 2022
کوتاه کردن ناخن سگ
کوتاه کردن ناخن سگ
ژانویه 3, 2022
نمایش همه
هنرجوی آرایش سگ

هنرجوی آرایش سگ

هنرجوی آرایش سگ

آرایشگری حیوانات یکی از مشاغل نو ظهور و نوپا در کشور ما می باشد. امروزه به دلیل اینکه بسیاری از خانواده های ایرانی از حیوانات نگهداری می کنند و این حیوانات نیاز به رسیدگی و مراقبت از سلامت دارند، هر روز نیاز به آرایشگران حیوانات بیشتر احساس می شود. حیوانات خانگی معمولا سگ، گربه و انواع پرندگان می باشد. ارایشگر سگ کارهایی از قبیل کوتاه کردن مو، گرفتن ناخن و سوهان کشی ناخن ها و شانه کردن موی حیوان را انجام می دهند.بیشتر صاحبان سگ کوتاه کردن و آرایش موی سگ خود را به دست کسانی می سپارند که در آرایشگری سگ ماهر و با تجربه باشند.

آرایشگر سگ برای کوتاه کردن موی سگ نیاز به مهارت دارد. به خصوص سگ هایی که موهای بلندتری دارند نیاز به مهارت بالاتری برای کوتاه کردن مو دارند. کوتاه کردن بیش از حد موی سگ ممکن است سلامتی حیوان را به خطر بیاندازد و به پوست سگ آسیب برساند. هنر جویان آرایش سگ با گذراندن این دوره می توانند مهارت های لازم برای این کار را بدست آورند. قبل از اینکه هنرجوی آرایش سگ کار های عملی را آموزش ببیند ابتدا اطلاعاتی در مورد انواع نژاد سگ و آناتومی حیوان به او آموزش داده خواهد شد. زیرا آرایش سگ یا نژاد های مختلف، متفاوت است. مثلا بعضی از انواع سگ ها نیازی به کوتاه کردن مو ندارند و یک هنرجوی آرایش سگ  باید این نکات را آموزش ببیند.

دوره آرایشگری سگ، یک دوره تخصصی برای سگ می باشد که هنرجوی آرایش سگ در این دوره با انواع نژادهای مختلف سگ و پوشش بدن آنها، اناتومی بدن سگ، چگونگی انجام شستشوی سگ، آموزش های مدل استاندارد مخصوص هر نژاد، کار با انواع لوازم آرایش سگ آشنا می شود. از هنرجوی آرایش سگ پس از اتمام مراحل آموزش، آزمون گرفته خواهد شد و در صورت موفقیت در  آزمون مدرک آرایش سگ را دریافت خواهد کرد.

اگر شما فردی هستید که به حیوانات و مراقبت از آنها علاقه مند هستید و به دنبال یک شغل مفرح و پر در آمد می باشید آرایش سگ، می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. هنرجوی آرایش سگ می تواند بعد از اتمام دوره در کلینیک دامپزشکی، آرایشگاه های مخصوص حیوانات مشغول به کار شود. صاحبان سگ به دلیل احساس راحتی و آرامشی که حیوان در خانه خود دارند تمایل دارند که آرایشگر ماهری را به خانه خود دعوت کنند تا آرایش موی سگ و یا سایر خدمات را در منزل انجام دهند.

مشاوره و هماهنگی