نظافت و نگهداری سگ شیتزو

نظافت و بهداشت سگ
نظافت و بهداشت سگ
جولای 7, 2021
آرایش موی سگ پودل
آرایش موی سگ پودل
جولای 7, 2021
نمایش همه
نظافت و نگهداری سگ شیتزو

نظافت و نگهداری سگ شیتزو

نظافت و نگهداری سگ شیتزو

نظافت و نگهداری سگ شیتزو اصول و قواعدی دارد که صاحبانشان باید بدانند و رعایت کنند. از نحوه و زمان تغذیه تا علائم بیماری و نظافت بهداشتی، همه و همه مواردی هستند که برای نظافت و نگهداری سگ شیتزو نیاز است تا با آن آشنایی داشته باشید. نظافت و نگهداری سگ شیتزو ارتباط مستقیمی با بهداشت منزل و خانواده دارد. به همین جهت، نیاز است تا برای جلوگیری از هرگونه پیشامد ناخوشایند، با اصول نظافت و نگهداری سگ شیتزو در منزل آشنایی داشته باشید. مواردی همچون برس کشیدن، شستن سگ در خانه، نظافت ناخن‌ها و… همه مواردی است که نیاز است تا با آن آشنایی داشته باشید.

تمیز کردن دندان‌های سگ شیتزو

یکی از مهم‌ترین مراحل نظافت و نگهداری سگ شیتزو در خانه، نظافت دندان‌هاست. از آن‌جا که نمی‌توان برای سگ‌ها دندان مصنوعی قرار داد، نظافت از دندان‌ها امری حیاتی است. روش‌های مختلف و متعددی برای تمیز کردن دندان سگ‌ها وجود دارد، از جمله:استفاده از اسپری مخصوص دندان سگ‌ها. این اسپری‌ها کمک می‌کنند تا دندان‌ها تمیز شده و بوی بد را از بین می‌برند. استفاده از اسباب‌بازی‌های جویدنی بافت‌دار. این اسباب‌بازی‌ها علاوه بر سرگرم کردن سگ شما، جرم روی دندان‌ها را نیز می‌خراشند.استفاده از خمیر دندان مخصوص سگ‌ها همه این موارد برای نظافت و نگهداری سگ شیتزو مناسب می باشد .

همانطور که گفته شد، نظافت و نگهداری سگ شیتزو می‌تواند از ابتلای حیوان خانگی شما به بیماری‌ها جلوگیری کند. همچنین، بررسی مداوم شرایط سگ، شامل ریزش موی حیوانات خانگی، وجود اشک در چشم‌های سگتان، هرگونه تغییر در روند تغذیه و… باعث می‌شود تا سگ در محیط خانه احساس آرامش داشته و شما از داشتن سگ سالم، لذت ببرید.

نظافت و نگهداری سگ شیتزو در خانه، اصول خاصی دارد که به شما کمک می‌کند تا به حیوان خود ناخواسته آسیبی وارد نکنید. پیش از آن‌که به نحوه نظافت و نگهداری سگ شیتزو در خانه اشاره کنیم، خوب است بدانید که شستشوی مداوم و افراط در نظافت و بهداشت سگ شیتزو، می‌تواند آسیب‌های جدی برای حیوان به دنبال داشته باشد. سگ‌ها غدد چربی و عرق در زیر پوست خود ندارند؛ بنابراین نیازی به شستشوی مداوم پوست سگ نیست. اگرچه، برس کشیدن موهای سگ، می‌تواند علاوه بر ایجاد حس خوشایند در سگ، به نظافت آن نیز کمک کند.

موارد شستن سگ شیتزو در خانه

حمام کردن سگ
تمیز کردن گوش‌ها
تمیز کردن دندان‌های سگ
کوتاه کردن و نظافت ناخن‌ها

تمیز کردن گوش سگ شیتزو

برای نظافت و نگهداری سگ شیتزو و تمیز کردن گوش سگ ابتدا پنبه را به محلول مخصوص پاک کننده گوش آغشته کرده و این محلول را قبلا از داروخانه دامپزشکی تهیه کرده اید پس مقدار اضافی محلول را از پنبه گرفته و به صورتی که پنبه کاملا خیس است، پنبه را به آرامی درون گوش سگ برده و تمام آلودگی ها و جرم ها را پاک کنید. دقت کنید که اگر گوش سگتان خیلی کثیف بود به پنبه بیشتری نیاز است.وقتی که می خواهید گوش سگ را با پنبه پاکسازی کنید باید مواظب باشید که پرده و مجرای گوش داخلی سگ آسیب نبیند. شما مطمئن باشید که با تمیز کردن گوش سگ هیچ مشکل جدی برای سگ شما پیش نمی آید و او توانایی تحمل این کار را دارد. شما باید این کار را در نهایت آرامش و دقت انجام دهید

مشاوره و هماهنگی